HILL CLIMB

LIMANOWA
ZOBACZ WIĘCEJ

PATRONAT HONOROWY / HONORARY PATRONAGE:


Ireneusz Raś - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
Ireneusz Raś - Secretary of State in the Ministry of Sport and Tourism


Łukasz Smółka - Marszałek Województwa Małopolskiego
Łukasz Smółka - Marshal of the Małopolska Region

PARTNER STRATEGICZNY / STRATEGIC PARTNER

PARTNER GŁÓWNY / MAIN PARTNER

Po sobotnich deszczach, na trasie 14 Wyścigu Górskiego Limanowa pojawiło się słońce. Niedziela to dzień wielkiego ścigania: podjazdy wyścigowe 7 Rundy FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich. Wśród 108 zawodników startujących w drugim dniu wyścigu, 40 rywalizowało w czempionacie Europy. Najszybszym kierowcą wyścigu tradycyjnie okazał się Włoch Christian Merli, najszybszy z Polaków, Waldemar Kluza wygrał klasyfikację generalną samochodów z nadwoziem zamkniętym.

 

Poranny podjazd treningowy pokazał rozkład sił w czołówce wyścigu. W stawce FIA EHC w Kategorii 2 (bolidy) najszybciej pojechał rekordzista trasy Christian Merli (ITA, Osella FA30), wyprzedzając Petra Trnkę (CZE, Norma M20 FC) i Aleksandra Hina (DEU, Osella FA30). Wśród kierowców aut z nadwoziem zamkniętym, najszybciej liczącą 5,5 kilometra trasę pokonał b. Mistrz Europy, Ronnie Bratschi (CZE, Mitsubishi Lancer), wyprzedzając Polaków: Waldemara Kluzę (Mitsubishi Lancer AMS) i Michała Ratajczyka. Polaków dzieliło zaledwie 0,2 sekundy; w tej kategorii zapowiadała się ostra rywalizacja.

Pierwszy podjazd wyścigowy był kilkakrotnie przerywany: dwa razy interweniowały służby medyczne, pomagając kibicom, oczekujący na start kierowcy zgasili silniki po awarii na starcie Karola Krupy (POL), któremu po przekroczeniu fotokomórki wybuchła turbina w Skodzie CT.

Waldemar Kluza z czasem 2:08,280 pobił należący do Szymona Łukaszczyka rekord trasy w kategorii aut z nadwoziem zamkniętym. Co ciekawe, Kluza startuje autem przejętym od najszybszego kierowcy FIA Hill Climb Masters w Bradze. Awarii uległo Mitsubishi Ratajczyka, co wyeliminowało go z grona faworytów generalki 6 Rundy GSMP.

W Kat 2. kolejność była identyczna, jak podczas porannego treningu.

W stawce GSMP za Kluzą sklasyfikowano Sebastiana Steca (PL, Mitsubishi Lancer i Grzegorza Rożalskiego (POL, Mitsubishi Lancer), którego serwisanci wreszcie uporali się z samochodem, uszkodzonym podczas poprzedniej rundy GSMP.

W drugim podjeździe wyścigowym Kluza poprawił swój własny rekord o 0,9 sekundy! Zdecydowanie wyprzedził Ronniego Bratsschi i trzeciego w Kat 1 FIA EHC Sebastiana Steca, który pojechał wolniej od Bratschiego o 2,7 sekundy, co zepchnęło go na trzecie miejsce. Ostatecznie na podium i 7 Rundy FIA EHC w Kat 1. Stanęli:

  1. Waldemar Kluza (POL, Mitsubishi Lancer Evo AMS) 04:15,692
  2. Ronnie Bratschi (CZE, Mitsubishi Lancer Evo VII RS) 04:21,515
  3. Sebastian Stec (POL, Mitsubishi Lancer EVO VI) 04:21, 834

 

Podjazdy bolidów w Kat 2 zostały przerwane, kiedy na starcie pojawiła się kolejna awaria: z bolidu Nova NP01-2 belgijskiego kierowcy Cuorentina Starcka zaczął wypływać płyn chłodniczy. Wyniki drugie podjazdu i zarazem 7 Rundy FIA EHC były identyczne: Pierwszy: niepokonany Christian Merli (ITA Osella FA30) 03:46,098, drugi Petr Trnka (CZE Norma M20 FC) 03:51,664, trzeci Aleksander Hin (DEU, Osella FA30) 04:07,374.

Nie padł wprawdzie w tym roku rekord trasy w klasyfikacji generalnej wyścigu, ale na konto rekordów organizatorzy z Auto Moto Klubu Limanowa zaliczyć mogą frekwencję kibiców, którzy tłumnie wypełnili wszystkie dostępne miejsca wzdłuż trasy.

 

14. Wyścig Górski Limanowa został objęty Honorowym Patronatem przez Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka i Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego. Zawody mają status Imprezy Towarzyszącej odbywającym się w tym terminie III Igrzyskom Europejskim.

[inf. prasowa]

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close