Facebook Twitter





  • Organizatorzy
    PZM - ASN

    Auto Moto Klub Limanowa SOS PZMot

    Powiat Limanowski Miasto Limanowa Gmina Limanowa

     

    Gmina Słopnice Wojewódzka Małopolska Rada BRD

     

  • Partner główny
    Małopolska


    Tauron
  • Partnerzy
    Autoremo

     

    Autoremo

     

    Gold Drop

     

    Veroni active

Mistrzowie Wyścigów Górskich FIA

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Medalists

    FIA Hill Climb Masters 2016 Medalists

Złote medale dla Faggioli, Morana i Perugginiego

Najszybsi już na treningu, Włoch Simone Faggioli (Norma, Kategoria 2), Brytyjczyk Scott Moran (Gould, Kategoria 3) oraz Włoch Lucio Perrugini (Ferrari, Kategoria 1), potwierdzili swoje pozycje zdobywając trzy złote medale wywalczone w Mistrzach Wyścigów Górskich FIA w niedzielę. W wyjątkowo udanej drugiej edycji w Šternberk w Czechach, Słowacja zdobyła Puchar Narodów, podczas gdy Włoch, Andrea Bormolini (Osella), i Francuzka, Martine Hubert (Norma), prowadzili w klasyfikacji w kategorii dla kierowców poniżej 25. roku życia oraz w kategorii kobiet.

"Pragnąłem tego zwycięstwa!" - Simone Faggioli (Norma M20FC-Zytek) był podekscytowany na końcu drugiej edycji Mistrzów Wyścigów Górskich FIA. Mistrz Europy z dziewiątym czasem, żywa legenda wyścigów górskich, niedawno zdobył swój pierwszy złoty medal w kategorii drugiej tej dyscypliny. - "Dwa lata temu, w Eschdorf, musiałem przyjąć to co nieuchronne i cieszyć się srebrem. Obiecałem sobie potem, że przyjdzie czas na rewanż. Wygrana była moim jedynym celem. Walka z Christianem Merli była świetna. Musiałem walczyć tak mocno jak tylko byłem w stanie. Ten wyścig był wyjątkowy. Wyróżniał się wysokim statusem I wspaniałą atmosferą. Była to gra o wszystko rozgrywana w ciągu zaledwie jednego dnia, na stosunkowo niskim wzniesieniu, gdzie najmniejszy błąd ma odbicie w stoperze. W konsekwencji jest się pod ogromną presją. Jednak wszystko poszło tak dobrze I strasznie się cieszę, że uzyskałem najlepszy czas, biorąc pod uwagę wszystkie kategorie. Mistrz Europy, Mistrz Włoch i od teraz zdobywca złotego medalu w Mistrzach… mój sezon 2016 nie mógł być lepszy!”

Po raz kolejny Christian Merli musiał się zadowolić drugim miejscem. Kierowca Ostelli FA30 Evo-Fortech dał z siebie wszystko. Zaledwie pół sekundy od swojego wiecznego rywala po drugim podjeździe, Włoch nie miał już możliwości, aby wykonać końcowy wysiłek. Drobny deszcz zaczął padać zaraz przed ostatnią rundą i Christian Merli wspinał się powoli… aby oczekiwać na Simone’a Faggioli. Przekraczali metę praktycznie obok siebie. Pogoda podczas Mistrzów 2016 nie była przyjazna. Za dwoma Włochami, gwiazdami Mistrzostw Europy, Sébastien Petit (Norma M20FC-Mugen), zdobył brąz. Był to dla niego zadowalający wyniktym bardziej, że Francuz w pewnym momencie prawie pogodził się z utratą swojej pozycji wskutek problemów technicznych (w tym awarii pompy oleju) w sobotę. Nawet bez pokonania drugiego podjazdu treningowego, zajmujący po raz siódmy drugą pozycję w Mistrzostwach Francji udowodnił, że jest szybszy od Paride Macario (Osella FA30-Zytek) i lokalnego bohatera Miloš Beneš (Osella FA30-Zytek). W swoim znakomitym Lotus Evora V8 “Silhouette”, czeski kierowca Dan Michl był najszybszy w kategorii samochodów zamkniętych.

Kategoria 3: Moran przy wąskim marginesie

Tak jak Simone Faggioli, Scott Moran (Gould GR61X-NME) także zrewanżował się w Mistrzach Wyścigów Górskich FIA po tym, jak musiał zadowolić się srebrnym medalem w Eschdorf w 2014, będąc za francuskim kierowcą, Nicolasem Schatz. Gwiazda brytyjskich wyścigów górskich z 6 tytułami I 151 zwycięstwami na koncie, musiał ciężko walczyć ze swoim rodakiem Trevorem Willis (OMS 28-RPE), który prowadził po drugim podjeździe. Jednak na ostatnim odcinku Moran wywalczył złoty medal w kategorii 3 (dla samochodów spełniających wymogi krajowe, ale nie spełniających technicznej definicji FIA) zaledwie 18/100 częścią sekundy! Po ostatniej końcowej próbie Szkot, Wallace Menzies (Gould GR55B-NME), był o 74/100 sekundy za zwycięzcą.

“To niesamowite, kiedy jedzie się tyle kilometrów od domu po to, aby znaleźć się na mecie obok innych zawodników” – powiedział Scott Moran. - “Ale jaka to była walka! Naprawdę mi się podobało. Faggioli i Merli są zdecydowanie ekstremalnie szybcy … zawsze byłem bliżej nich, ale potrzebowałbym jeszcze kilku wzniesień, aby im dorównać. Wiem, że nadal jest kilka pól, w których mógłbym się poprawić, przede wszystkim na szybkich odcinkach, gdzie mógłbym pojechać szybciej. Ustawienia w samochodzie też mogłyby być zmienione, aby poprawić start, ponieważ wyścigi w Zjednoczonym Królestwie są tak różne od tych w Europie. Ale jestem bardzo szczęśliwy, że zdobyłem złoty medal w kategorii 3 i już nie mogę się doczekać rewanżu w Mistrzach Wyścigów Górskich FIA w 2018 roku.

Po zdobyciu brązu dwa lata temu Will Hall (Force WH-XTec) tym razem zakończył wyścig na czwartej pozycji, przed francuskim kierowcą Cyrille Frantz (Norma M20FC-BMW V8), jedynym, rywalizującym na tym poziomie, co brytyjscy kierowcy.

Jeśli chodzi o tzw. samochody “turystyczne” grupę E1 zdominował wspaniały austriacki kierowca Karl Schagerl w swoim VW Golf Rally TFSI-R (napęd na cztery koła i ponad 630 bhp).

Kategoria 1: Peruggini na cześć swojego ojca

Przyjechałem, zobaczyłem, konkurowałem! Na swoich pierwszych zawodach poza Włochami Lucio Peruggini opuścił Šternberk zdobywając złoty medal w kategorii 1 (Samochody Produkcyjne). W tej kategorii nie było takiego napięcia. Kierowca samochodu marki Ferrari 458 Italia GT3 nie pozostawił złudzeń co do swojej dominacji przez cały weekend.
“To zwycięstwo jest dla mnie wyjątkowo emocjonujące” – wyznał. – Kiedy tu przyjechałem, miałem w głowie tylko zwycięstwo. Chciałbym podziękować Amato Ferrari, liderowi drużyny AF Corse, za okazana mi pomoc. Dla włoskiego kierowcy wygrana w samochodzie Ferrari, w dodatku czerwonym, jest wyjątkowym przeżyciem. Dedykuję to zwycięstwo mojemu ojcu, Teodoro. Zmarł 30 lat temu, kiedy byłem nastolatkiem. Jeździł samochodem Lancia i razem ze Stratosem oraz Grupą B 037, był Mistrzem Włoskich Wyścigów Górskich. Oczywiście przejąłem jego pasję. Mógłby być teraz ze mnie dumny!”

Pomimo technicznych problemów powstrzymujących francuskiego kierowcę od ukończenia drugiego podjazdu, Philippe Schmitter (Lamborghini Gallardo FL2 GT3) był szybszy od swojego rodaka Nicolasa Werver (Porsche 997 Cup S), ponownie zdobywając brąz i znowu kończąc pierwszą edycję Mistrzów Wyścigów Górskich FIA na niższym stopniu podium.

Inny kierowca Porsche zajął czwarte miejsce. Był to szwedzki kierowca Frédéric Neff (996 Cup). Pierwszą Piątkę zamknął Słowak Tomas Ondrej (Skoda Fabia WRC).

Andrea Bormolini w kategorii poniżej 25. roku życia, Martine Hubert w kategorii kobiet

Walka o zwycięstwo w kategorii kierowców poniżej 25. roku życia (U25) była szczególnie intensywna. Po pierwszym przejeździe margines pomiędzy dwoma pierwszymi zawodnikami wynosił … 1/100 sekundy na korzyść Włocha Andrea Bormolini (Osella PA21 Evo-Honda). Drugi wynik należał do Belga Corentin Starck (Norma M20FC-Honda). Czeski kierowca Petr Trnka (Norma M20FC-Honda) był blisko liderów. Na końcu drugiego wzniesienia wydawało się, że lokalny kierowca jest daleki od zwycięstwa. Jednak będąc na 7. pozycji Corentin Starck zdecydował się walczyć do samego końca! Na ostatnim wzniesieiu, po kilku kroplach deszczu, Belg opuścił trasę, na szczęście bez większych uszkodzeń. Już nic nie mogło powstrzymać Andrea Bormolini od wygranej w kategorii “Juniorów” przed Starckiem I Trnka.

W kategorii kobiet nie było zaskoczenia: zwyciężczyni z roku 2014, Francuzka Martine Hubert (Norma M20F-BMW), znalazła się przed polską zawodniczką Ireną Stec (Gloria C8-Yamaha) i Czeszką Gabrielą Sajlerovą (Mitsusbishi Lancer EvoX).

Słowacja zdobywa Puchar Narodów

Oprócz rozgrywek indywidualnych, w ramach Mistrzów Wyścigów Górskich FIA organizowany jest Puchar Narodów. Nie mniej niż 14 drużyn narodowych wzięło udział w tym wydarzeniu w Šternberku, dając wspaniałe pokazy w tej dyscyplinie. Kilka głównych drużyn narodowych (takich jak Włochy I Francja) wzięło udział obok mniej znanych krajów na scenie międzynarodowej, takich jak Bułgaria, Rumunia I Grecja.

Aby wyrównać szanse, nie tylko prędkość była decydująca, ale także kryterium prawidłowości trzech z czterech wyznaczonych kierowców w drużynie narodowej. Na końcu dnia wygrała Słowacja z kierowcami Josefem Béreš, Igorem Drotarem, Tomasem Ondrej i Peterem Jurena, doskonale trenowanymi przez kapitana Dusana Koblisek. Tak jak w Wielkim Księstwie Luksemburga dwa lata temu, szwedzka drużyna (Fabien Bouduban, Roméo Nüssli, Frédéric Neff i Roger Schnellmann) oraz austriacka (Ferdinand Madrian, Karl Schagerl, “Tessitore” i Christian Schweiger) stały na podium.

Wyniki

Kategoria 1:
1. Lucio Peruggini (ITA - Ferrari 458 Italia GT3) – 1:31.06
2. Philippe Schmitter (FRA - Lamborghini Gallardo FL2 GT3) – 1:33.30
3. Nicolas Werver (FRA - Porsche 997 Cup S) – 1:34.55

Kategoria 2:
1. Simone Faggioli (ITA - Norma M20FC-Zytek) – 1:17.51
2. Christian Merli (ITA - Osella FA30 Evo-Fortech) – 1:18.05
3. Sébastien Petit (FRA – Norma M20FC-Mugen) – 1:20.58

Kategoria 3:
1. Scott Moran (GBR - Gould GR61X-NME) – 1:18.93
2. Trevor Willis (GBR - OMS 28-RPE) – 1:19.11
3. Wallace Menzies (GBR - Gould GR55B-NME) – 1:19.67


Pełna tablica wyników I przejazdy na żywo są dostępne na stronie:
http://timing.eccehomo.cz/masters/absolute?Pretek=290


Więcej informacji na temat Mistrzów Wyścigów Górskich FIA pod linkiem:
Facebook:: www.facebook.com/FIAHCM

[inf. prasowa]

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Shagerl

    FIA Hill Climb Masters 2016 Shagerl

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Peruggini

    FIA Hill Climb Masters 2016 Peruggini

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Nations

    FIA Hill Climb Masters 2016 Nations

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Moran

    FIA Hill Climb Masters 2016 Moran

  • FIA Hill Climb Masters 2016 Faggioli

    FIA Hill Climb Masters 2016 Faggioli

Dodaj komentarz
  • Współorganizatorzy
    MORD Kraków MORD Nowy Sącz MORD Tarnów

    Szpital Powiatowy w Limanowej Limanowski Dom Kultury

  • Patron medialny
    TVP Sport TVP Kraków

      

    RMF FM TV28

      

    UMA GSMP